pondělí 29. září 2014

Vanilla sugar cookies

Tyhle "vanilkové cukrové sušenky" jsem objevila, když jsem hledala, co dobrého bych mohla upéct svému strýčkovi na svatbu. U koho, že se ptáte? Samozřejmě, že u skvělé Terezky :)


 Suroviny:
- 200g másla
- 400g hladké mouky
- 200g cukru
- 1 vejce
- kapka vanilkového extraktu
- 1 vanilkový lusk

Postup:
Do mísy si nakrájejte na kousky změklé máslo a přidejte cukr. Rukama, nebo jako já, hnětačem, postupně hněťte máslo s cukrem. Po několika minutách přidejte vejce a pokračujte, dokud se těsto nezačne spojovat. Nakonec přidejte mouku, vanilkový extrakt a semínka z vanilkového lusku. Těsto dále hněťte, pak si ho přendejte na vál a pokračujte rukama, dokud vám nevznikne krásné celistvé těsto. To si rozdělte na dvě poloviny, každou zabalte do potravinářské folie a dejte do lednice na půl hodiny odpočinout.


Předehřejte si troubu na 180 stupňů. Vychlazené těsto na pomoučeném vále vyválejte na šířku alespoň půl cm a vykrajujte libovolné tvary. Ty přesuňte na plech a pečte cca 10 minut (že je upečeno, poznáte podle okrajů sušenek, které začnou hnědnout).

Já jsem na některé sušenky vyrazila ještě jména snoubenců. Další jsem zase ozdobila marcipánem (fotku bohužel nemám).



Tyto sušenky sklidily na svatbě velký úspěch a novomanželé z nich měli velikou radost :)

Zkoušeli jste vanilla sugar cookies? Máte nějaký tip, jak by se daly ještě ozdobit? Napište mi!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za všechny vaše sladké komentáře :)