neděle 5. října 2014

Jablka v "županu"

Tuhle dobrůtku si pamatuji již z dětství. Vždy když babička začala krájet jablíčka na kolečka, byla jsem její největší pomocnicí. A to nejen proto, že mám ráda vaření a pečení, ale hlavně proto, že když bylo usmaženo, byla jsem první kdo ochutnával :D

Recept je extra jednoduchý, ale proč si jej nepřipomenout :)


Suroviny:
- jablka
- vejce
- mléko
- cukr
- hladká mouka

Postup:
Jablka si oloupeme a nakrájíme na kolečka cca půl centimetrů široká. Vykrajovačem jádřinců, nebo jako já malým nožíkem si u všech koleček vykrojíme jádřince. Každý kousek pocukrujeme skořicovým cukrem.





V misce si smícháme vejce, mléko, cukr (nejlépe vanilkový či skořicový) a hladkou mouku. Musím se přiznat, že suroviny nevážím ale dávám je do oka. Vzniklá směs by měla být hustší než těsto na palačinky.

Pak už jen každý kousek jablka namočíme v těstíčku a smažíme na rozpáleném oleji.

Já tuhle dobrotu miluji samotnou, avšak někdy si k jablíčkům dám i ovocný koktejl či sklenku mléka.

                                            Znáte jablíčka v županu? Jak vám chutnají? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za všechny vaše sladké komentáře :)